ZABEZPIECZYLI NARKOTYKI I ZATRZYMALI 3 MĘŻCZYZN

ZABEZPIECZYLI NARKOTYKI I ZATRZYMALI 3 MĘŻCZYZN

Ostródzcy kryminalni zatrzymali 3 mężczyzn przy których ujawnili marihuanę, tabletki extazy oraz amfetaminę. Za posiadanie nielegalnych substancji odpowiedzą przed sądem. Każdemu z nich grozi kara 3 lat pozbawienia wolności.

Narkotyki i dopalacze to realne zagrożenie, szczególnie dla dzieci i młodzieży. W okresie wakacyjnym są oni szczególnie narażeni na te niebezpieczne dla zdrowia substancje, dlatego ostródzcy kryminalni nieustannie prowadzą działania mające na celu eliminowanie zabronionych substancji z naszego powiatu.

W miniony czwartek (08.07.2020) popołudniu policjanci interweniowali wobec 37- letniego mieszkańca miasta. Policjanci na podstawie szeregu przeprowadzonych czynności uzyskali informacje, że może on posiadać przy sobie narkotyki. Nie mylili się. Ujawnili przy nim szklaną lufkę z zielonym suszem oraz woreczki z zielonym suszem. Badania narkotesterem wykazały, że jest to marihuana. Ponadto, mężczyzna miał przy sobie również woreczek z białą substancją, która po badaniach okazała się być amfetaminą. 37- latek został zatrzymany i osadzony w policyjnym areszcie.

Kilka godzin później w Kajkowie kryminalni zatrzymali do kontroli volkswagena. W środku pojazdu siedziało 3 młodych mieszkańców województwa pomorskiego. W trakcie kontroli pasażerowie auta zachowywali się nerwowo. Policjanci ujawnili przy nich kolorowe tabletki oraz susz roślinny. Badania potwierdziły, że są to tabletki extazy oraz marihuana. 21 i 25- latek zostali zatrzymani i osadzeni w policyjnym areszcie.

Wczoraj (09.07.2020) wszyscy trzej zatrzymani mężczyźni usłyszeli zarzuty posiadania narkotyków. Przyznali się do zarzucanych im czynów. Za popełnione przestępstwa odpowiedzą przed sądem. Każdemu z nich grozi kara 3 lat pozbawienia wolności.ZABEZPIECZYLI NARKOTYKI I ZATRZYMALI 3 MĘŻCZYZN

„Szkoda Ciebie na takie patoklimaty”

Jest to ogólnopolska akcja edukacyjno- profilaktyczna mająca na celu zwiększenie świadomości młodych ludzi na temat zagrożeń związanych z zażywaniem narkotyków i nowych narkotyków, tzw. dopalaczy, w tym konsekwencji zarówno zdrowotnych, prawnych, jak i społecznych uzależnienia. Jednym z istotnych elementów tego przedsięwzięcia jest prezentowany spot filmowy nawiązujący treścią do tytułu kampanii oraz jej hasła przewodniego.

Istotą działań jest upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy dotyczącej zagrożeń związanych z uzależnieniem od substancji psychoaktywnych.

Apelujemy do osób, które mogą mieć kontakt z narkotykami, z dopalaczami, aby pamiętały, że jest to trucizna i każde jej zażycie wiąże się z poważnym ryzykiem dla zdrowia, a nawet życia. Dbając o bezpieczeństwo naszych bliskich i przyjaciół, nie pozwólmy im przyjmować substancji, których pochodzenia i składu nie znają. Reagujmy i sami stanowczo odmawiajmy, gdy ktoś namawia nas na dopalacze. Nigdy nie wiemy, jak organizm ludzki zachowa się po zażyciu nawet najmniejszej dawki takiej substancji chemicznej. Jeżeli ktokolwiek z Państwa podejrzewa, że ma do czynienia z osobą pod wpływem narkotyków czy nowych narkotyków, tzw. dopalaczy, powinien natychmiast wezwać pomoc lekarską oraz o sytuacji powiadomić policję.

Przypominamy, że dopalacze to poważne zagrożenie nie tylko dla zdrowia, ale i życia! To substancje działające na ośrodkowy układ nerwowy, wpływające negatywnie na pracę mózgu. Mają postać tabletek, proszków, mieszanin ziół, suszu, kadzidełek, czy naklejek tzw. „tatuaży”. Sprzedawane są w sklepach lub przez Internet pod nazwą artykułów kolekcjonerskich, często z umieszczonym komunikatem „Produkt nie do spożycia”. Niebezpieczeństwo ich zażywania wynika z faktu, że ich skład chemiczny nie jest znany, może podlegać wahaniom i modyfikacjom. Nigdy nie wiadomo, jak po ich zażyciu zareaguje konkretny organizm.

Na co powinno się zwrócić uwagę, co powinno zaniepokoić rodzica /opiekuna:

  • ​wygląd oczu (zaczerwienione spojówki lub brzegi powiek, łzawienie, opadnięcie powieki, nadmierne rozszerzenie lub zwężenie źrenic, powolna reakcja źrenic na światło, oczopląs przy wpatrywaniu się w stały punkt);
  • złe samopoczucie, brak chęci do życia, depresja;
  • stany euforyczne, gadatliwość a następnie otępienie i apatia;
  • zmiana nawyków żywieniowych – brak apetytu lub objadanie się;
  • kłopoty w szkole, wagary, pogorszenie ocen;
  • próby wyłudzania lub podbieranie pieniędzy na nieokreślone wydatki;
  • nieuzasadnione ataki złości, agresji;
  • wychodzenie z domu na krótko, poprzedzone dzwonkiem domofonu lub telefonem od nieznanej osoby;
  • wprowadzenie do słownictwa nowych zwrotów, często niezrozumiałych dla dorosłych, tzw. slangu narkotykowego;
  • pojawienie się w domu nowych akcesoriów, typu lufki, sreberka, małe woreczki z zamknięciem strunowym, tzw. dilerki, itp.;
  • zmiana zapachu ciała.

Do najczęściej spotykanych skutków pojawiających się w trakcie i po zażyciu tzw. dopalaczy możemy zaliczyć:

  • bóle głowy, migrena;
  • kołatanie serca (przyspieszone tętno często sięgające 200, duszności, ból w klatce piersiowej;
  • agresja, zaburzenia koordynacji ruchowej, drżenie rąk;
  • nudności, wymioty, biegunka;
  • zmęczenie, osłabienie, brak zdolności koncentracji;
  • reakcje alergiczne;
  • myśli samobójcze, omamy;
  • napady leku, halucynacje;
  • nadmierna wrażliwość na dźwięki i światło.

ZABEZPIECZYLI NARKOTYKI I ZATRZYMALI 3 MĘŻCZYZN

Gdzie szukać pomocy:

800 060 800  Infolinia Głównego Inspektora Sanitarnego

116 111 Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży

800 100 100 Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci

800 12 12 12  Dziecięcy telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka.

źródło: KPP Ostróda

Dodaj komentarz

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.