PŁYNĘLIŚMY BURSZTYNEM PO POCHYLNI W BUCZYŃCU

Od czerwca tego roku po pochylni w Buczyńcu pływa nowy statek – Bursztyn. Postanowiliśmy skorzystać z oferty i  popłynąć „Statkiem po trawie”.

Stanowisko, w którym można wsiąść na Bursztyna znajduje się kawałek dalej za stanowiskiem żeglugi. Przy wejściu na statek od razu przywitał nas sympatyczny bosman, który dla wszystkich uczestników zaproponował darmową kawę (jest wliczona w cenę biletu). Po krótkim oczekiwaniu wraz z około 20 osobami udaliśmy się w około godzinny rejs po pochylni w Buczyńcu i fragmencie Kanału Ostródzko – Elbląskiego.

Kapitan i bosman z dużą wiedzą opowiadali uczestnikom rejsu zarówno o o statku, jak i o kanale oraz szczegółach technicznych funkcjonowania pochylni, po których zamiast płynąć po wodzie  to płyniemy po…trawie. Nie zabrakło pytań pasażerów, którzy z dużym zainteresowaniem chłonęli nową dla nich wiedzę o tym, jak przy użyciu sił przyrody można było już wiele tat temu skonstruować działającą do dziś pochylnię.

Chętni mogli spróbować swoich sił nawet za sterem i przez chwile poczuć się jak prawdziwy kapitan, a za burtą mogliśmy oglądać piękne krajobrazy i obcować z naturą.  Po drodze minęliśmy pomnik postawiony budowniczemu kanału, Georgowi Jacobowi Steenke.

Po zakończonym rejsie każdy chętny mógł sobie zrobić zdjęcie z kapitanem.

Armatorem i organizatorem rejsów jest firma Ekopolar, znana także z produkcji tradycyjnych lodów znanych jako Smaki PRL-u.

Bursztyn został wybudowany w roku 1966 przez nie istniejącą już Warszawską Stocznię Rzeczną jako „Karolinka” do 2005 roku pływał w Śląskim Parku Kultury w Chorzowie. Firma Ekopolar kupiła go w opłakanym stanie. W 2011 roku statek w stanie agonalnym trafił do Ostródy, gdzie przeszedł gruntowny remont poszycia, maszynowni, nadbudówek. Zagospodarowana została rufa statku gdzie powstało 9 miejsc siedzących, został wybudowany niewielki bufet w części dziobowej statku oraz toaleta w tylnej części sterówki.

Bursztyn został rozebrany do gołego kadłuba, cała część poniżej linii wody została wycięta i wymieniona (około 50 m2 blachy okrętowej). Odbudowa objęła 90 % całości statku. Obecnie Bursztyn pod względem technicznym i zakresem wykonanych prac jest „nowym statkiem”. Remont trwał 5 lat na miejscu w Ostródzie i prawie w całości został wykonany przez 1 osobę. Wiosną roku 2017 statek został ponownie zwodowany.

Bursztyn posiada 48 miejsc dla pasażerów, bufet z expresem do kawy i mikrofalówką do dyspozycji pasażerów.

Rejsy godzinne po pochylni w Buczyńcu kosztują 25zł bilet normalny i 20zł ulgowy, co wydaje się bardzo atrakcyjną ofertą. W cenę biletu wliczona jest kawa i ciepłe napoje na statku.

Statek można również wyczarterować – cena ustalana jest wtedy indywidualnie. Firma zapewnia także usługi cateringowe z własnym mobilnym zapleczem gastronomicznym „Smaki PRL-u „.

Więcej informacji można uzyskać na stronie www.statkiempotrawie.com

Warto także zajrzeć na profil facebookowy www.facebook.com/StatekBursztyn/?fref=ts

Zapraszamy do jego polubienia i skorzystania z tej ciekawej możliwości poznania naszego regionu. Naprawdę warto.

 

2 komentarze

Hahaha, fajne bajki. Statek przeładowany, mały w którym gdy pada, to siedzi się w ciasnocie bez żadnych widoków poza lustrem wody i śmieciami w kanale. Pan kapitan Bartek z niesmacznymi żartami w stosunku do kobiet, dziwnymi tekstami. Ja dziękuję, nigdy więcej nie skorzystam.

Dodaj komentarz

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.