„MEDIA BEZ WYBORU (HONORU?)”

Rząd szuka sposobów jakby tutaj zwiększyć wpływy do kasy, więc za cel obrał sobie największe stacje telewizyjne w Polsce, które swoją drogą same są sobie winne. To one swoją polityką narracyjną doprowadziły do sytuacji w której rząd upatruje pieniędzy właściwie w każdej transakcji pomiędzy podmiotami gospodarczymi. Nigdy nie negowały łajdactw które rząd robił zamykając gospodarkę i niszcząc służbę zdrowia. Teraz być może zapłacą za potwora-wirusa, którego same wyhodowały i poczują łajdactwa rządu na własnej skórze.

Od rana wiele serwisów internetowych oraz stacji telewizyjnych nie publikuje żadnych materiałów. Zamiast tego widzimy jedynie czarną planszę z napisem „Media bez wyboru”.

W środę (10 luty) od rana trwa strajk pod hasłem „Media bez wyboru”, który zrzesza około 40 spółek prywatnych z branży mediów przeciwko planowanemu podatkowi od wpływów reklamowych. W akcji biorą udział największe serwisy internetowe i stacje telewizyjne w Polsce, w tym m.in. Polsat, Agora, TVN Grupa Discovery oraz ZPR Media. W projekcie ustawy zawarto zapis, który nakłada granicę 1 mln zł przychodu z reklam rocznie. Jeśli wydawnictwo przekroczy tę kwotę, będzie zobowiązane do odprowadzania daniny. Będzie to dotyczyć telewizji, radia i internetu. Wyjątkiem ma być prasa, dla której ta granica ma zostać ustawiona na poziomie 15 mln złotych.

Tu powinien być Twój ulubiony serwis internetowy. Dzisiaj jednak nie przeczytasz tu żadnych treści. Przekonaj się, jak będzie wyglądać świat bez niezależnych mediów. Ruszyła akcja Media bez wyboru. Przeczytaj nasz list otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej. Dla nas najważniejsze jest, abyś TY miał wybór. Dziękujemy użytkownikom i partnerom handlowym za zrozumienie i wsparcie

– taką informację możemy znaleźć na wielu serwisach internetowych mediów prywatnych w Polsce.

Media skierowały List Otwarty do rządu Polski. Jego treść możemy przeczytać na stronach internetowych nadawców medialnych:

List otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych

Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19.

Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.

Wprowadzenie go będzie oznaczać:

  1. osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści,
  2. ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,
  3. pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł,
  4. faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków, firmy określane przez rząd jako „globalni cyfrowi giganci” zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 – 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą pozostałe aktywne lokalnie media.

Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.

Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.

Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19.

Sygnatariusze listu:

  • Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura

  • Agora S.A.

  • AMS S.A.

  • Bonnier Business

  • Burda Media Polska

  • CANAL+

  • Dziennik Trybuna

  • Dziennik Wschodni

  • Edipresse Polska

  • Eleven Sports Network sp. z o.o.

  • Gazeta Radomszczańska

  • Gazeta Żoliborza

  • Green Content sp. z o.o.

  • Gremi Media S.A.

  • Grupa Eurozet

  • Grupa Interia.pl sp. z. o.o.

  • Grupa Radiowa Agory sp. z o.o.

  • Grupa RMF

  • Grupa Wirtualna Polska

  • Grupa ZPR

  • Helios S.A.

  • Infor Biznes

  • Kino Polska TV S.A.

  • Lemon Records sp. z o.o.

  • Marshal Academy

  • Music TV sp. z o.o.

  • Muzo.fm sp. z o.o.

  • naTemat.pl

  • OKO.press

  • Polityka

  • Polska Press Grupa

  • Ringier Axel Springer Polska

  • STAVKA sp. z o.o.

  • Superstacja sp. z o.o.

  • Telewizja Polsat sp. z o.o.

  • Telewizja Puls sp. z o.o.

  • Telewizja Regionalna TVT

  • TIME S.A.

  • TV Spektrum sp. z o.o.

  • TVN S.A.

  • Tygodnik Powiatu Wołowskiego Kurier Gmin

  • Tygodnik Powszechny

  • Wydawnictwo Bauer

  • Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan

  • Wydawnictwo Magraf

  • Wydawnictwo Nowiny

  • Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze – Tygodnik Podhalański

1 comments

Może zajmijcie się kartkami rozwiązanymi w Ostródzie, że MABK będzie karał ludzi za to, że segregują odpady… W koszach porządek a kary będą..

Dodaj komentarz

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.