UNIEWAŻNIONO PRZETARG NA BUDOWĘ PÓŁNOCNEJ OBWODNICY OLSZTYNA

PRZETARG NA PÓŁNOCNĄ OBWODNICĘ OLSZTYNA

Unieważniono postępowanie przetargowe na wykonanie studium korytarzowego oraz studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do decyzji środowiskowej dla północnej obwodnicy Olsztyna i obwodnicy Dywit. Powodem unieważnienia jest brak ofert. Po analizie przyczyn braku ofert GDDKiA ponownie ogłosi przetarg.

Zakres zadania

W zakres dokumentacji będącej przedmiotem przetargu wchodzi wykonanie studium korytarzowego obejmującego analizy obejścia Olsztyna zarówno po stronie zachodniej jak i wschodniej. Po wytypowaniu korytarza obwodnicy zadaniem wykonawcy będzie opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do wydania decyzji środowiskowej. Na etapie STEŚ dokonane zostaną analizy co najmniej trzech wariantów układu drogowego składającego się z obwodnicy Olsztyna, obwodnicy Dywit i odcinka od granicy administracyjnej Olsztyna do skrzyżowania z ul. Sybiraków w Olsztynie, w korytarzu wybranym na podstawie studium korytarzowego.

Program budowy 100 obwodnic

Budowa obwodnicy Olsztyna i Dywit to kolejne w województwie warmińsko-mazurskim zadanie realizowane w ramach Programu budowy 100 obwodnic, przygotowanego na lata 2020-2030. W ramach tego programu, oprócz obwodnicy Olsztyna i Dywit powstaną do 2030 roku obwodnice Smolajn, Gąsek, Pisza i Szczytna. W ramach rządowego programu powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 820 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś.

Więcej na temat obwodnicy Olsztyna i Dywit w ciągu drogi krajowej nr 51 pisaliśmy tutaj.

 

Dodaj komentarz

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.