Cały czas powstaje projekt planowanej budowy S5 Ornowo-Wirwajdy która będzie kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16, która docelowo stanie się częścią drogi ekspresowej S5 na odcinku Grudziądz – Ostróda.
W ramach zadania przewidziana jest budowa dróg dojazdowych obsługujących teren przyległy, ponadto przebudowane będą drogi poprzeczne innych kategorii kolidujące z drogą S5. Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym. Powstanie na niej węzeł Ostróda Zachód, 3 wiadukty, 1 estakada. Poniżej nieco szczegółów i grafiki koncepcyjne.
Podstawowe parametry techniczne:
-
klasa drogi S (droga ekspresowa)
-
długość projektowanego odcinka wynosi ok 5,3 km
-
prędkość projektowa 100 km/h
-
konstrukcja nawierzchni:
-
drogi ekspresowej – beton asfaltowy
-
dróg stanowiących dojazd do pól i lasów – kruszywo
-
dróg pozostałych – beton asfaltowy
-
-
dostępność wyłącznie poprzez węzeł drogowy z DK15 oraz skrzyżowanie z DK16
-
przekrój poprzeczny 2×2 – dwie jezdnie każda po dwa pasy ruchu, każda jezdnia o szerokości 7 m, pas awaryjny o szerokości 2,5 m, pas dzielący o szerokości 5,0 m (w tym opaski wewnętrzne 0,5 m)
zakres przedsięwzięcia:
-
budowa drogi ekspresowej S5 o długości około 5,3 km
-
budowa węzła drogowego Ostróda Zachód na przecięciu z drogą krajową nr 15
-
budowa skrzyżowania na końcu planowanego odcinka drogi S5 z drogą krajową nr 16
-
budowa obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej i dróg przebudowywanych
-
budowa przepustów hydrologicznych i ekologicznych (przejścia dla małych zwierząt lub płazów)
-
budowa odwodnienia projektowanych dróg oraz obiektów inżynierskich
-
budowa dróg obsługujących teren przyległy
-
przebudowa dróg poprzecznych kolidujących z S5
-
budowa oświetlenia
-
budowa urządzeń i obiektów ochrony środowiska, m.in.:
-
ekranów akustycznych
-
przejść dla zwierząt
-
ogrodzeń całej drogi ekspresowej
-
urządzeń oczyszczających i zbiorników
-
pasów zieleni izolacyjno – osłonowej
-
-
przebudowa infrastruktury technicznej kolidującej z projektowanym zamierzeniem
-
budowa urządzeń infrastruktury technicznej
-
wykonanie urządzeń BRD w tym znaków zmiennej treści, oświetlenia drogowego, organizacji ruchu, barier i poręczy, osłon przeciwolśnieniowych
-
dostosowanie istniejącej DK16 do przyszłej funkcji i klasy drogi
-
przebudowa/remont obiektów inżynierskich
-
rozbiórka obiektów kolidujących z projektowaną inwestycją
-
wycinka drzew i krzewów kolidujących z projektowaną inwestycją a także zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego
-
likwidacja przyłączy w obiektach przeznaczonych do rozbiórki
Ostatnia aktualizacja : 28.02.2019 11:03
100km/h na takiej drodze? Kpina.