RUSZYŁA ”TELEFONICZNA INFORMACJA PACJENTA”

800 190 590 to numer działającej od niedawna Telefonicznej Informacji Pacjenta. Bezpłatna infolinia to wspólny, ogólnopolski projekt Rzecznika Praw Pacjenta i Narodowego Funduszu Zdrowia.

Dzwoniąc pod ten numer możemy dowiedzieć się m.in. gdzie najbliżej nas przyjmują lekarze specjaliści i jakie są zasady korzystania z leczenia sanatoryjnego.

Możemy dowiedzieć się, gdzie najbliżej nas przyjmuje lekarz specjalista, jak skorzystać z nocnej albo świątecznej opieki zdrowotnej, gdzie wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, jakie dokumenty są niezbędne aby potwierdzić ubezpieczenie i prawo do świadczeń.

Jeden wspólny numer to pierwszy etap call center w NFZ. Docelowo dzwoniąc na infolinię, na wzór brytyjskich rozwiązań, będziemy mogli uzyskać podstawowe porady medyczne.

Autor: I.Malewska
Redakcja: A. Podbielska

Dodaj komentarz

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.