MIŁY PAN JEDNAK NIE BYŁ PRACOWNIKIEM BANKU – PRZEKONAŁA SIĘ 42-LATKA

W poniedziałek (3 marca 2025 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Ostródzie zgłosiła się 42-letnia kobieta, która padła ofiarą oszustwa.

Przestępca, podając się za pracownika banku, poinformował ją, że jej oszczędności są zagrożone. Wprowadzona w błąd kobieta przekazała oszustowi kod do wykonania płatności elektronicznej, w wyniku czego z jej konta zniknęło 2000 zł. Dopiero po dokonaniu pierwszej transakcji zorientowała się, że została oszukana.

Policja ponownie apeluje o ostrożność i rozwagę w kontaktach telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników banku, policjantów czy inne służby. Pamiętajmy, że prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie danych dostępowych do bankowości internetowej, kodów transakcyjnych ani instalację dodatkowych aplikacji. Jeśli rozmówca telefoniczny nakłania do takich działań, jest to oszust.

W przypadku podejrzeń najlepiej natychmiast zakończyć rozmowę i samodzielnie skontaktować się z bankiem w celu weryfikacji sytuacji. Każdy przypadek próby oszustwa należy zgłosić Policji.

Źródło: Komenda Powiatowa Policji w Ostródzie

Dodaj komentarz

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.