Historia klubu Automobilklub Drwęca sięga jeszcze czasów, gdy motocross rozwijał się w cieniu jednostki wojskowej. Szybko jednak wyrósł na jeden z najpopularniejszych lokalnych sportów.
Oficjalnie klub powstał w 1968 roku, ale jego korzenie sięgają wcześniej – do nieformalnej grupy motocyklistów związanych z ostródzkim garnizonem. Zawodnicy z Ostródy już w latach 70. i 80. reprezentowali Polskę na arenie międzynarodowej. Jak donosił „Dziennik Pojezierza” z 1983 roku, motocykliści związani z klubem (wtedy często jako reprezentanci fabrycznego zespołu Stomil Olsztyn) brali udział w Pucharze Pokoju i Przyjaźni, prestiżowych zawodach rozgrywanych między innymi w ZSRR, NRD, Bułgarii czy na Węgrzech.
Ostróda była gospodarzem jednej z eliminacji rajdów szosowo-terenowych, a zawodnicy AMK Drwęca brali w nich czynny udział zarówno jako zawodnicy, jak i organizatorzy.
O sile klubu nie stanowili wyłącznie zawodnicy. Zespół organizacyjno-sędziowski był równie profesjonalny. W składzie sędziowskim znajdowali się m.in. M. Suszek, J. Piech, B. Szczęsielski, H. Nikraszewicz, J. Patyczek – osoby odpowiedzialne za przebieg zawodów, pomiary czasów i bezpieczeństwo. Ich zaangażowanie przyczyniło się do wysokiego poziomu organizacyjnego imprez AMK Drwęca.
Dziedzictwo i przyszłość
Dokumenty, zdjęcia i wycinki prasowe pokazują, że AMK Drwęca Ostróda był ważnym ogniwem w strukturze polskiego motorsportu. Zawodnicy stąd walczyli o najwyższe laury, a Ostróda tętniła życiem podczas eliminacji mistrzostw.
Dziś historie klubu możemy podziwiać na kartach kronik, które z prywatnego archiwum trafiło do Prezesa AMK Drwęca. Łącznie są trzy kroniki, dzięki którym możemy dowiedzieć się, jak kilkadziesiąt lat temu funkcjonował klub.