Ile lokalne samorządy wydają na obsługę długu? Jak się okazuje wcale nie tak mało. Co ciekawe, najwięcej na ten cel wydaje gmina wiejsko – miejska Morąg.
Obsługa kosztów zadłużenia obejmuje przede wszystkim: oprocentowanie kredytów i pożyczek, prowizje bankowe oraz koszty emisji obligacji. Poniżej prezentujemy ranking wydatków na obsługę długu w 2014 roku.
Gmina Miejska Morąg – 1 763 588,42 zł.
Gmina Miejska Ostróda – 1 568 916 zł.
Gmina Łukta – 507 817,34 zł
Gmina Wiejska Ostróda – 400 988,54 zł.
Rocznym planem finansowym obejmującym dochody, wydatki, przychody i rozchody jednostki samorządu terytorialnego jest budżet. Jest on przygotowywany, uchwalany i wykonywany na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy o finansach publicznych (u.f.p.) oraz ustaw samorządowych, czyli ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o samorządzie powiatowym i ustawy o samorządzie województwa.