MOST POŁUDNIOWEJ OBWODNICY NIEMAL POŁĄCZONY

Już tylko 6 m brakuje do całkowitego połączenia rekordowego mostu, który powstaje w ciągu południowej obwodnicy Ostródy. Cała konstrukcja integralną całością będzie za dwa, może trzy tygodnie. Obiekt ma mieć 677 m długości.

Wykonaliśmy już dwa z czterech zworników, które powstają z przeciwległych stron i łączą dwa skrajne końce obiektu. W sumie do połączenia części środkowych zostało 10 m i obiekt będzie już stanowił integralną całość w zakresie ustroju nośnego – mówi Paweł Zawiła, dyrektor ds. mostów firmy Budimex.

Potem do wykonania zostaną roboty wykończeniowe, takie jak nawierzchnia asfaltowa, izolacja, chodniki technologiczne, bariery, balustrady. Do tego regulacja końcowa want, co robi się już na samym końcu. Trzeba też będzie wyburzyć tymczasowe podpory pomocnicze, bo przy każdej podporze pylonowej jest jedna podpora pomocnicza – tłumaczy Zawiła, dodając, że jesienny termin oddania mostu do użytku nie jest zagrożony.

Powstająca pod Ostródą (w ciągu drogi ekspresowej S7 i drogi krajowej nr 16) przeprawa to most typu extradosed – czteroprzęsłowy, o rozpiętości przęseł wynoszącej 132,5 + 206 + 206 + 132,5 m. Dwa przęsła środkowe mają rozpiętość po 206 m. Tym samym pobity zostanie rekord z Kwidzyna sprzed czterech lat – tamtejsze przęsło ma 204 m długości – i to właśnie pod Ostródą powstanie most z najdłuższym przęsłem w Europie wśród obiektów extradosed.

Łącznie w ciągu całej obwodnicy Ostródy wybudowanych zostanie 15 obiektów mostowych, w tym cztery na DK16, a 11 na S7.

Jesteśmy na finiszu, jeżeli chodzi o ustroje nośne. Koncentrujemy się na pracach wykończeniowych. To się akurat dobrze składa, bo pogoda jesteśmy w okresie sprzyjających warunków pogodowych – podsumowuje Zawiła.

Źródło: inzynieria.com

4 komentarze

Z tego co widać na wizualizacji, aby wyjechać z ulicy Stapińskiego trzeba będzie nadrabiać drogi i jechać na plac tysiąclecia, aby móc pojechać w stronę Kopernika. zauważmy to,
że już o godzinie 15 tworzą się korki przy kościele, a w tedy z takim pomysłem będą jeszcze większe.. Gratuluję pomysłowości…

Serio droga o przekroju 2+1 ? Przecież to jest jakieś nieporozumienie to juz o wiele szybciej sie jedzie na zwykłych drogach

Jedz kolego do Szwecji tam większość dróg ma schemat 2+1 i jeszcze nie spotkałem się z korkami. Ale to tak jest jak ktoś jeździ do pracy i spowrotem. A najwiecej ma do powiedzenia. Pozdrawiam

Jedz kolego do Szwecji tam większość dróg ma schemat 2+1 i jeszcze nie spotkałem się z korkami. Ale to tak jest jak ktoś jeździ do pracy i spowrotem. A najwiecej ma do powiedzenia. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.