„NASZA HISTORIA MA DWA KOLORY. NIE PISZ NA FLADZE” – NOWA KAMPANIA SPOŁECZNA

W Dniu Flagi Rzeczypospolitej Polskiej rozpoczęła się kampania społeczna, której celem jest upowszechnianie wiedzy na temat poprawnego używania barw i symboli narodowych oraz traktowania ich z należytym szacunkiem.

W akcję, której hasło brzmi: „Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze”, zaangażowała się m.in. Telewizja Polska.

Wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego Jarosław Sellin podkreślił, że chodzi o pozytywną promocję flagi narodowej, która ma swoje kolory i swoje proporcje, żeby jej nie profanować różnego rodzaju dodatkowymi elementami.

– Jesteśmy narodem historycznym, z historią niełatwą, czasami dramatyczną i zwłaszcza w tych dramatycznych czasach pod tą flagą narodową walczyliśmy o wolność, za tę flagę Polacy przelewali krew i tak to odczuwamy, że to wymaga szacunku – powiedział.

Organizatorzy kampanii zwrócili uwagę, że powszechny stał się zwyczaj umieszczania na barwach narodowych nazw miejscowości, z których przyjeżdżają kibice na zawody sportowe i zaapelowali, aby nie naruszać zasad. Przypomnieli też, że właściwe proporcje flagi to 5:8.

Barwy narodowe różnią się od flagi państwowej RP tym, że nie mają określonych proporcji. Mogą być dowolnej długości i szerokości, trzeba jednak pamiętać, że szerokość obu pasów musi być równa.

Inicjatywa Grupy LOTOS, Narodowego Centrum Kultury, programu Niepodległa oraz Polskiego Radia i Telewizji Polskiej realizowana jest w ramach obchodów stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Start kampanii nieprzypadkowo zaplanowany został na przypadający 2 maja Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Data ta naturalnie kojarzy się z flagą. Ponadto to właśnie 2 maja w PRL był dniem, w którym Polacy zmuszani byli do zdejmowania flag po Święcie Pracy.

TVP

Dodaj komentarz

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.