NIEBAWEM ODDADZĄ ODCIEK S7 OSTRÓDA POŁUDNIE – RYCHNOWO

W połowie sierpnia planowane jest oddanie do ruchu odcinka S7 Ostróda Południe – Rychnowo.

W celu skomunikowania kończonego fragmentu trasy z istniejącym obecnie układem drogowych konieczne jest także udostępnienie węzłów budowanych na sąsiednich odcinkach S7 realizowanych przez innych wykonawców, a planowanych do zakończenia w późniejszym terminie, tj. jesienią 2017 r.  Stąd potrzeba skoordynowania terminów i działań na trzech kontraktach tak, aby wraz z udostępnieniem do ruchu drogi funkcjonowały również węzły Rychnowo i Ostróda Południe.

Inwestycje drogowe wokół Ostródy

Realizacja odcinka Ostróda Południe – Rychnowo jest obecnie zaawansowana na poziomie 98%. Prowadzone są już głównie prace wykończeniowe oraz ostatnie roboty bitumiczne. Odcinek ten to część inwestycji o łącznej długości ok. 20,1 km, która została podzielona na dwa zadania realizacyjne: C1 Ostróda Południe – Rychnowo (8,8 km) i  C2 Rychnowo – Olsztynek Zachód (11,25 km). W ramach inwestycji powstaną dwa odcinki dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z drogami serwisowymi. Wykonany zostanie  remont wybranych dróg lokalnych, budowa obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Wykonawcą pierwszego odcinka (C1) o wartości 299,2 mln zł jest Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o. o. Drugie zadanie (C2) realizuje firma  Strabag Sp. z o.o. za kwotę 388,5 mln zł.

W okolicy Ostródy powstaje jeszcze jeden odcinek siódemki – to ekspresowa obwodnica Ostródy o długości 9,7 km wraz z węzłami Ostróda Północ i Ostróda Południe. Zadanie to wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16  o dł. 8,7 km realizuje za kwotę 1,3 mld zł  konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA.

Ważne również małe zadania

Podczas wizyty na budowie S7 wiceminister infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit podpisał program inwestycji dla rozbudowy drogi krajowej nr 53 na odcinku Szczytno – Olszyny, zadania przewidzianego do realizacji w  ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.

– Inwestycje drogowe na Warmii i Mazurach to nie tylko duże, wieloletnie i wielomilionowe kontrakty. To także mniejsze zadania, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w miejscach, gdzie określono najwyższe klasy ryzyka. Jednym z takich zadań jest rozbudowa drogi krajowej nr 53 Szczytno – Olszyny, dla której Program Inwestycji został dziś zatwierdzony. – powiedział Jerzy Szmit.

W ramach inwestycji zmodernizowany zostanie odcinek drogi krajowej nr 53 o długości ok. 5,433 km. Droga uzyska szerokość jezdni 7 metrów oraz konstrukcję nawierzchni o nośności 115 kN/oś. Ponadto zostaną przebudowane istniejące skrzyżowania, zjazdy indywidualne i publiczne. Powstaną zatoki autobusowe i ciąg pieszo-rowerowy. Zaplanowano również budowę kanału technologicznego, budowę/przebudowę systemu odwodnienia drogi wraz z przebudową przepustów. Zadanie o szacunkowej wartości 28 mln zł przewidziane jest do realizacji na lata 2018 – 2019.

Dodaj komentarz

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.