W poniedziałek (07.05.2024 r.) z jedną z mieszkanek powiatu ostródzkiego skontaktowała się telefonicznie osoba podająca za konsultanta banku, w którym posiada rachunek. Fałszywy bankier poinformował, że pieniądze 59-latki są zagrożone. Oszust polecił aby natychmiast zalogowała się na swoje konto i zweryfikowała tę informację. Kobieta postąpiła zgodnie z zaleceniem jednak nie potwierdziła faktu rzekomej podejrzanej transakcji. W wyniku użytych technik socjotechnicznych mieszkanka Ostródy zawierzyła swojemu rozmówcy i kilkukrotnie udostępniła kody autoryzacyjne. Łącznie straciła prawie 50.000 złotych.
Pracownik banku nigdy nie żąda od klientów podania loginu, hasła do konta bankowego ani tym bardziej o podanie kodów autoryzacyjnych.
Pracownik banku nigdy nie zaleci również zainstalowania żadnych aplikacji, z których można wykonywać zdalne ruchy na prywatnych kontach.

