Szykuje się bardzo duża inwestycja kolejowa w naszej okolicy, a jej ukoronowaniem będzie budowa stacji w Ostródzie, która zmieni się nie do poznania. Rozebrane zostaną perony i przejścia pod torami – miedzy innymi. (Wspominaliśmy o tym TUTAJ)
W postępowaniu „Modernizacja stacji Ostróda wraz z pozostałymi pracami w branży sterowania ruchem kolejowym na odc. Iława Główna – Olsztyn Główny wraz z przeniesieniem sterowania stacjami Rudzienice Suskie, Stare jabłonki, Samborowo, Biesal i Naterki do st. Ostróda jako najkorzystniejszą wybrano ofertę firmy TORPOL S.A z Poznania.
całkowita cena netto – 254 mln 146 tys. 341,46 zł, tj. ceną brutto 312 mln 600 tys. zł
Wykonane zostanie:
Część 1:
- wymiana nawierzchni kolejowej w torach nr 1, 2, 3, 4i 6 z dostosowaniem torów głównych dodatkowych nr 2, 3, 4 i 6 do obsługi pociągów towarowych o długości 750 m oraz wykonaniem odwodnienia układu torowego;
- zabudowa 23 nowych rozjazdów;
- budowa nowej kanalizacji kablowej na stacji
- rozbiórka istniejącej i budowa nowej nastawni dysponującej „Or” w lokalizacji nie kolidującej z przebudową układu torowego, o kubaturze umożliwiającej utworzenia w budynku LCS dla sterowania ruchem na stacjach Rudzienice Suskie, Stare Jabłonki, Samborowo, Biesal i Naterki;
- zabudowa nowych zewnętrznych i wewnętrznych urządzeń srk
- przebudowa peronów: nr 2 (dwukrawędziowy) do długości użytecznej 300m oraz nr 3 (z dwukrawędziowego na jednokrawędziowy) do długości użytecznej 150m wraz z wyposażeniem obu peronów w nowe oświetlenie, SDIP oraz w małą architekturę;
- rozbiórka istniejącego i budowa nowego przejścia dla pieszych pod torami wraz z jego dostosowaniem do obsługi osób o ograniczonych możliwościach ruchowych;
- przeniesienie objętych ochroną konserwatorską zadaszeń zejść do przejścia pod torami w nowe lokalizacje;
- przebudowa sieci trakcyjnej i jej dostosowanie do zmienionej geometrii układu torowego;
- likwidacja obsługi na nastawniach „Ort”, „Or2” oraz strażnicach na przejazdach kolejowo – drogowych kat. „A” w obrębie stacji wraz z wyposażeniem przejazdów w nowe urządzenia srk, monitoring oraz wymianą nawierzchni na przejazdach;
- uzależnienie urządzeń na ww. przejazdach w urządzeniach stacyjnych;
- budowa masztu radiołączności bezprzewodowej;
Część 2:
Wykonanie na podstawie opracowanej dokumentacji przebudowy mostu kolejowego w km 261,615 linii kolejowej nr 353″ obejmujące m.in.:
- wykonanie nowego ustroju nośnego (płyty odciążającej) wraz z dostosowaniem obiektu do obowiązującej skrajni GPL-2
- renowację iwzmocnienie sklepień ceglanych przęseł obiektów;
- wzmocnienie podłoża gruntowego pod fundamentami podpór;
- wykonanie nowej izolacji, odwodnienia oraz schodów prefabrykowanych;
- wymianę szyn na obiekcie oraz podkładów drewnianych na torach nr 1 i 2 na stacji Biesal (od strony stacji Stare Jabłonki).
Pozwolenie na budowę obejmuje następujący zakres prac:
- rozbiórki, przebudowy i budowy układu torowego wraz z podtorzem i odwodnieniem na stacji Ostróda,
- rozbiórki ramp przy ekspedycji towarowej oraz przy Nastawni Ort,
- przebudowy przejazdów kolejowo-drogowych w km 259,555iw km 259,698,
- budowy masztu antenowego stacji bazowej,
- rozbiórki i budowy przejścia podziemnego dla pieszych pod torami,
- rozbiórki i budowy peronów wraz z dojściami i małą architekturą na stacji Ostróda,
- rozbiórki i budowy sieci uzbrojenia podziemnego (telekomunikacja i elektroenergetyka),
- budowy monitoringu na przejazdach,
- budowy oświetlenia zewnętrznego stacji,
- rozbiórki i budowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
- rozbiórki i budowy sieci trakcyjnej,
- rozbiórki i budowy linii potrzeb nietrakcyjnych,
- rozbiórki i budowy zadaszeń (wiat),
- rozbiórki i budowy kanalizacji deszczowej,
- budowy urządzeń sterowania odłącznikami sieci trakcyjnej i sieci linii potrzeb nietrakcyjnych.
bardzo dobrze, będzie ładniej w mieście.
w Orzyszu – bardzo marnie. Do Olsztyna można z Piszu , Giżycka , Ełku albo z Warszawy. Burmistrz – Włodkowski – trochę już rządzi ale jest gorzej. Pracy prawie nic. Nie kazdy może do wojska.