OBWODNICA OLSZTYNA – WĘZEŁ PIECZEWO

Podpisano aneks do umowy na budowę obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi ekspresowej S51 (zad. 2), dotyczący udzielenia zamówienia uzupełniającego polegającego na budowie węzła Pieczewo w ciągu obwodnicy Olsztyna. Zgodnie z aneksem węzeł ma powstać do 15 czerwca 2019 r. Koszt realizacji tego zadania to 97,2 mln zł.

Zamówienie uzupełniające obejmuje wybudowanie elementów węzła Pieczewo w ciągu S51 nie objętych zamówieniem podstawowym oraz jego połączenie z istniejąca drogą krajową nr 53. Wykonawca dokona też niezbędnych zmian projektowych w stosunku do wcześniej opracowanej i zatwierdzonej decyzją ZRID dokumentacji projektowej, a wynikających z konieczności powiązania obwodnicy z realizowanym przez miasto projektem budowy nowego przebiegu ulicy Pstrowskiego oraz z potrzeby dostosowania parametrów węzła do klasy S (drogi ekspresowej).

Szczegółowy zakres zadania obejmuje budowę 8 łącznic węzła o łącznej długości 2,5 km, odcinka drogi krajowej 53 o długości około 2,3 km od miejsca styku zadań GDDKiA i Miasta Olsztyna do istniejącej drogi krajowej 53. Powstaną też 2 obiekty mostowe w tym jeden w ciągu nowego przebiegu dk 53 i jeden w ciągu drogi powiatowej, rondo  turbinowe na połączeniu istniejącej dk 53 z nowym przebiegiem dk 53 oraz drogi zbiorcze i dojazdowe zapewniające połączenie z siecią dróg lokalnych o łącznej długości 1,3 km.

Węzeł Pieczewo stanowi powiązanie drogi krajowej nr 53 oraz południowo-wschodniej części Olsztyna z S51 i dk16. Realizacja tego węzła nie została pierwotnie ujęta w procedurze wyboru wykonawcy robót dla odcinka obwodnicy w ciągu S51, ponieważ nieznany był termin realizacji powiązań komunikacyjnych miasta z węzłem Pieczewo. Na dzień ogłoszenia przetargu istniało bowiem realne zagrożenie, że do czasu zakończenia budowy, nie będzie w tym miejscu połączenia obwodnicy z układem dróg w mieście, co wpłynie na niepełne wykorzystanie węzła. Węzeł Pieczewo nie został więc objęty zamówieniem. Zrealizowany miał zostać jednak wiadukt w ciągu obwodnicy, który jest elementem węzła. Natomiast dk 53 nie posiadałaby połączenia z obwodnicą do czasu budowy węzła Pieczewo i przebiegałaby wiaduktem nad obwodnicą.

 

Dodaj komentarz

*

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.