W województwie warmińsko-mazurskim oraz na terenie północnego Mazowsza realizowane są odcinki dróg ekspresowych i obwodnic. W budowie obecnie jest 158 kilometrów dróg o łącznej wartości blisko 4 mld zł.
S5 Ornowo – Wirwajdy
Na inwestycji o długości 5,3 km wykonano 100 proc. robót ziemnych i związanych ze wzmocnieniem podłoża. Obecnie trwa układanie warstw bitumicznych na trasie głównej oraz roboty wykończeniowe. Roboty drogowe wykonano w 69 proc., w tym bitumiczne w 40 proc. Obiekty inżynierskie wykonano w 95 proc. Na obiekcie WS1 nad DK15 zakończono zasypkę, wykonywane są warstwy konstrukcyjne nawierzchni.
Zaawansowanie całej inwestycji wynosi obecnie 80 proc. Przewidywany termin zakończenia to II kwartał 2023 r.
Umowę na realizację tego zadania w systemie Projektuj i buduj podpisaliśmy w kwietniu 2020 roku, a latem 2020 r. ruszyły pierwsze prace budowlane. Koszt prac budowlanych to 204 mln zł, a wartość całego projektu to niemal 389 mln zł.
Inwestycja jest współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość dofinansowania to ok. 285 mln zł.
DK15 obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego
Na budowie obwodnicy zakończono roboty bitumiczne na trasie głównej z pominięciem osuwiska, którego naprawa wymagała uzyskania zmiany decyzji ZRID. Na ukończeniu są także roboty bitumiczne na drogach bocznych. Z robót branżowych wykonywane jest zasilanie i oświetlenie drogowe, montaż znaków aktywnych oraz urządzenia preselekcji wagowej. W trakcie są roboty wykończeniowe, tj. ogrodzenia, bariery, oznakowanie, humusowanie, zieleń drogowa, roboty porządkowe.
Na ukończeniu są roboty mostowe. Już tylko na moście nad rzeką Wel (MS-1) trwają ostatnie prace wykończeniowe. Z 14 obiektów 9 posiada pozwolenie na użytkowanie.
Zaawansowanie całej inwestycji wynosi obecnie około 90 proc. Ze względu na osuwisko i konieczność uzyskania zmiany decyzji ZRiD przewidywany termin zakończenia inwestycji to IV kwartał 2022 r.
Umowę na realizację tego zadania w systemie Projektuj i buduj podpisano w lutym 2018 roku, a wiosną 2019 r. rozpoczęły się pierwsze prace budowlane. Koszt robót budowlanych to około 318 mln zł, a wartość całego projektu to ponad 396 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wysokość dofinansowania to ponad 303 mln zł.
S7 Napierki – Płońsk
S7 Napierki – Mława
Na tym odcinku, o długości prawie 14 km, decyzję ZRID otrzymaliśmy w marcu 2020 r. Pierwsze samochody pojawiły się na trasie w grudniu 2021 r., na zasadzie czasowej organizacji ruchu. Kierowcy mieli do dyspozycji w obu kierunkach jezdnię w stronę Warszawy, a przed węzłem Mława Wschód obie jezdnie. Od 14 lipca br. dostępne są już obie jezdnie na całym odcinku. Udostępnienie obu jezdni nie oznacza zakończenia prac. Obowiązuje czasowa organizacja ruchu z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. Wykonawcy pozostały do realizacji przede wszystkim roboty wykończeniowe na trasie głównej, a ich zakres będzie wymagał wprowadzania miejscowych zawężeń do jednego pasa ruchu. Sukcesywnie realizowane są prace w obrębie przyszłych miejsc obsługi podróżnych (MOP) Pepłowo I i Pepłowo II dla obu kierunków ruchu. Zaawansowanie rzeczowe całej inwestycji wynosi 87 proc. Przewidywany termin zakończenia wszystkich prac to IV kwartał 2022 r.
Umowę na realizację tego zadania w systemie Projektuj i buduj podpisano w grudniu 2017 roku. Koszt robót budowlanych to prawie 295 mln zł, a wartość całego projektu to niemal 366 mln zł.
S7 Mława – Strzegowo
Prace budowlane na odcinku o długości ok. 21,5 km zaczęły się w październiku 2019 r. W grudniu 2021 r. udostępniono do ruchu trasę główną w docelowym układzie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W związku z trwającymi jeszcze pracami, na całym odcinku obowiązuje czasowa organizacja ruchu z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. Wykonawcy pozostały do realizacji roboty wykończeniowe, w tym na trasie głównej, gdzie ich zakres będzie wymagał wprowadzania mPiejscowych zawężeń do jednego pasa ruchu. Zaawansowanie rzeczowe całej inwestycji wynosi około 99 proc. Przewidywany termin zakończenia wszystkich prac to IV kwartał 2022 r.
Umowę na realizację tego zadania w systemie Projektuj i buduj podpisanow grudniu 2017 roku. Koszt robót budowlanych to 446 mln zł, a wartość całego projektu to niemal 543 mln zł.