Burmistrz Miasta Ostróda podjął decyzję o przeprowadzeniu kontroli w zakresie rekompensaty przekazanej w 2023 roku Żegludze Ostródzko-Elbląskiej Spółce z ograniczoną odpowiedzialnością. Decyzja ta opiera się m.in. ustawie o samorządzie gminnym oraz Kodeksie spółek handlowych.
Kontrolę będzie przeprowadzał Zespół Kontroli w następującym składzie: Przewodnicząca – Magdalena Klukowska oraz Członkowie: Izabela Belowska, Magdalena Blank i Monika Wojtas. Ich zadaniem będzie sprawdzenie poprawności wydzielenia przez Spółkę kosztów oraz wyliczenia rekompensaty za rok 2023, zgodnie z postanowieniami umowy o świadczenie usług przewozu w ramach publicznego transportu zbiorowego w Ostródzkiej Komunikacji Miejskiej.
Kontrola ma być przeprowadzona do 31 maja 2024 roku, a Zespół Kontroli zobowiązany będzie przedstawić Burmistrzowi Miasta Ostróda protokół z kontroli wraz z ustaleniami w terminie 7 dni od dnia jej zakończenia.
Natomiast jeśli chodzi o kwotę rekompensaty wyliczonej przez Żeglugę, musimy zaczekać na odpowiedź z Urzędu Miejskiego.


Szanowna Redakcjo, kontrola rekompensaty wynika z umowy podpisanej przez strony i realizowana jest corocznie przez Zespół powoływany przez Pana Burmistrza już od 5 lat. Pozdrawiamy.