KAMPANIA SPOŁECZNA „NIE MIGAJ SIĘ OD ŻYCIA”

Kampania Społeczna „NIE MIGAJ SIĘ OD ŻYCIA”

Osoby niesłyszące na co dzień muszą się zmagać z wieloma barierami w życiu prywatnym i zawodowym. Bezrefleksyjnie powtarzane krzywdzące stereotypy o głuchych utrudniają im normalne funkcjonowanie w społeczeństwie.

Stowarzyszenie Osób Niesłyszących W MIG z Mazur Zachodnich stworzyło lokalną kampanię społeczną NIE MIGAJ SIĘ OD ŻYCIA, która ma celu walkę z dyskryminacją społeczną osób Głuchych.

Pokazuje, że osoby niesłyszące żyją obok nas. Mają rodziny i takie same potrzeby oraz pasje jak osoby słyszące. Wielu nadal błędnie nazywa ich głuchoniemi, a oni nie są niemi, mają swój język. Celem kampanii jest także zwrócenie uwagi, na to, że Głusi mogą i chcą pracować zgodnie ze swoimi, często wysokimi kompetencjami.

Twórcy kampanii obalają stereotyp, że osoba niesłysząca nadaje się tylko do pracy na stanowiskach nie wymagających kwalifikacji. Pokazani w spocie Weronika oraz Michał, dzięki wsparciu Warmińsko-Mazurskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych wraz z innymi głuchymi, pracują w dziale logistyki w jednym z największych sklepów piłkarskich w Polsce, firmie RGOL.

Zajmują się m.in. przygotowaniem i wysyłką zamówień. Hasło kampanii NIE MIGAJ SIĘ OD ŻYCIA ma podwójne znaczenie. Z jednej strony bezpośrednio skierowane jest do osób niesłyszących z przesłaniem: nie bój się, nie rezygnuj, nie unikaj, możesz wszystko robić w życiu, co tylko chcesz. A drugi komunikat odczytają osoby słyszące w kontekście: nie migaj się – naucz się języka migowego, który jest językiem obcym. Nie wykręcaj się i poznaj Kulturę Głuchych. Kampania nie pokazuje Głuchych przez pryzmat braku słuchu i litowania się nad nimi. Zamiast tego zaglądamy przez dziurkę do klucza do ich świata by zobaczyć człowieka. Człowieka uśmiechniętego.

Człowieka w różnym wieku. Mającego rodzinę, pasje, talent, uprawiającego sport, pracującego. Wszystkie osoby w spocie TYLKO nie słyszą. Mówią. Komunikują się w języku migowym, który należy poznać, tak jak każdy język obcy. Stowarzyszenie W MIG będzie obecne z kampanią „NIE MIGAJ SIĘ OD ŻYCIA” w mediach społecznościowych, na bilbordach na ulicach Ostródy, ulotkach oraz kanale YT. Scenariusz spotu powstał na podstawie briefu opracowanego przez uczestników projektu.

W filmie wystąpiły osoby Głuche. Link do spotu: http://bityl.pl/xf4Mm Pomysłodawczynią projektu jest Marlena Rogowska. Za produkcję spotu odpowiada firma PixelDance.pl, projekty graficzne zabart.com Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie www.w-mig.pl

Zrealizowano w ramach projektu „Nie migaj się od życia” sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030.

Dodaj komentarz

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.