UCZNIOWIE SZKÓŁ ŚREDNICH PLANUJĄ SWOJE KARIERY

Pięć ostródzianek – uczennic II Liceum Ogólnokształcącego w Olsztynie, bierze udział w olimpiadzie „Zwolnieni z Teorii”, w ramach której młodzież angażuje się w inicjatywy społeczne.

Celem ich projektu pt. „Co, gdy dorosnę?” jest poszerzanie wiedzy na temat kierunków kształcenia, rozwoju kariery zawodowej i rynku pracy. Jednym z partnerów przedsięwzięcia jest Powiatowy Urząd Pracy w Ostródzie. Autorki projektu „Co, gdy dorosnę?” – Kamila, Maja, Emilia, Weronika i Olivia – postanowiły zmotywować swoich rówieśników, uczniów ostródzkich i olsztyńskich szkół średnich, do poważnego zastanowienia się nad dalszym rozwojem edukacyjno-zawodowym.

Działania, które wspólnie podejmują od kilku miesięcy, służą poszerzeniu wiedzy na temat różnych kierunków kształcenia, wyboru przyszłego zawodu i sytuacji na rynku pracy. Licealistki organizują spotkania z młodzieżą, konkursy z wiedzy o rynku pracy oraz prowadzą kampanię w mediach społecznościowych. – Poprowadziłyśmy już czterdzieści spotkań w pięciu szkołach średnich w Olsztynie i Ostródzie – mówi Kamila Ciesielska, liderka projektu. – Szkoły bardzo wspierają nasze działania, a uczniowie interesują się poruszaną tematyką.

Podczas spotkań prezentowany jest m.in. Barometr Zawodów, czyli aktualna prognoza sytuacji we wszystkich profesjach, funkcjonujących na rynku pracy. Opowiadamy również dużo o kierunkach kształcenia, interesujących młodzież zawodach, a także formach wsparcia, dostępnych w Powiatowym Urzędzie Pracy. Projekt „Co, gdy dorosnę?” ma uświadomić uczniom szkół średnich, jak ważnym i złożonym procesem jest planowanie przyszłej kariery zawodowej. Jego autorki biorą udział w olimpiadzie „Zwolnieni z Teorii”, której zwycięzców wybiera kapituła składająca się z uznanych osobistości polskiego biznesu, mediów i organizacji społecznych.

Więcej informacji o projekcie na stronie cogdydorosne.pl.

Dodaj komentarz

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.