Przebudowa stacji w Ostródzie ruszyła w 2023 roku i od tamtej pory widać, jak krok po kroku zmienia się to miejsce.
Gotowy jest już jeden peron, drugi właśnie się buduje, a pociągi kursują po nowych torach. Powstaje też tunel podziemny, który ma ułatwić życie nie tylko pasażerom, ale i mieszkańcom, bo połączy dwie strony miasta – od ul. 11 Listopada do ul. Słowackiego.
Ciekawostką jest to, że elementy starych wiat nie poszły na złom – zrobiono z nich dach nad stojakami na rowery. Widać więc, że nie wszystko idzie w zapomnienie.

Od marca roboty przeniosły się na perony z torami parzystymi. Na peronie 1, położonym między torami 1 i 2, już od wiosny można korzystać z jednej krawędzi, a teraz trwa praca nad drugą częścią.

Budowane jest także nowe przejście podziemne – codziennie można zauważyć kolejne fragmenty zbrojenia. Modernizowany jest też most nad Drwęcą, gdzie widać świeżo wylane elementy i obróbkę kamienia, by wykorzystać to, co historyczne. Do tego dochodzi nowa sieć trakcyjna i odwodnienie torów.

Przypominamy. Cała inwestycja ma kosztować ponad 250 mln zł i zakończyć się w sierpniu 2026 roku. Wtedy Ostróda będzie miała stację z peronami dostosowanymi także do osób z niepełnosprawnościami, a podróże staną się wygodniejsze i bezpieczniejsze.



