WYBRANO REKOMENDOWANY WARIANT S5 Z OSTRÓDY DO GRUDZIĄDZA

26 sierpnia odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad. Wybrano wariant przebiegu drogi ekspresowej S5 z Ostródy do Grudziądza (Wirwajdy – Nowe Marzy), który zostanie wskazany we wniosku o decyzję środowiskową.

Na odcinku warmińsko-mazurskim (wariant W4) zaplanowano 48,5 km nowej trasy w układzie 2×2 pasy ruchu. Projekt obejmuje 118 obiektów inżynierskich: 39 wiaduktów (w tym jeden z funkcją przejścia dla zwierząt), 3 mosty z funkcją ekologiczną, 15 niezależnych przejść dla zwierząt oraz 76 przepustów, z których 46 będzie pełnić rolę korytarzy ekologicznych. Gminy Iława i Nowe Miasto Lubawskie wnioskują o dodatkowy węzeł Iława Zachód – analizowany jest wariant jego realizacji jako zadania uzupełniającego.

Warianty przebiegu przez Warmię i Mazury.

Na odcinku kujawsko-pomorskim (wariant W1A) droga będzie miała 39 km i przebiegać będzie bardziej na południe niż pozostałe rozważane warianty. Powstaną trzy główne węzły: Sarnowo (połączenie z A1), Radzyń Chełmiński i Świecie nad Osą. Przewidziano 42 obiekty inżynierskie, w tym 26 wiaduktów i mostów drogowych oraz 16 obiektów z funkcją ekologiczną. W planach są również 42 przejścia i przepusty dla małych zwierząt, a także obwód utrzymania drogi przy węźle Radzyń Chełmiński i para Miejsc Obsługi Podróżnych w rejonie Dębieńca.

Warianty przebiegu przez Kujawsko-Pomorskie i Pomorskie.

Rekomendowany przebieg S5 trafi teraz do regionalnych dyrekcji ochrony środowiska w Olsztynie i Bydgoszczy. Procedura uzyskania decyzji środowiskowej obejmie konsultacje społeczne.

Cały odcinek S5 Ostróda – Grudziądz liczyć będzie blisko 90 km i połączy południową obwodnicę Ostródy z istniejącą S5 (za pośrednictwem A1) w stronę Bydgoszczy, Poznania i Wrocławia. Koszt budowy szacowany jest na 6,8 mld zł, a zakończenie prac planowane jest na 2033 r.

Źródło: GDDKiA

1 comments

Koniecznie powinien powstać węzeł Iława Zachód. Iława z racji jezior i głównej magistrali kolejowej biegnącej przez miasto nie powinna mieć tylko jednego zjazdu.

Dodaj komentarz

*

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.