Podczas sesji Rady Miejskiej w Ostródzie, która odbyła się na początku kwietnia 2025 roku, radni zajęli się sprawą przyszłego przejścia podziemnego na budowanej stacji kolejowej.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA – właściciel infrastruktury – zaproponowało dwa warianty: coroczne pokrycie kosztów utrzymania przejścia w wysokości około 30 tysięcy złotych lub jego zamykanie w godzinach nocnych – od 22:00 do 6:00 rano.
Zamknięcie tunelu nocą mogłoby wywołać kontrowersje, zwłaszcza wśród mieszkańców korzystających z przejścia wieczorami i nocą, szczególnie latem. Wskazywano, że przejście łączy istotne części miasta i jest często wykorzystywane także podczas wydarzeń kulturalnych i sportowych.
Po dyskusji radni zdecydowali o przyjęciu uchwały, która gwarantuje całodobowy dostęp do przejścia. Za uchwałą zagłosowało 19 radnych. Przejście – zgodnie z zapowiedzią – ma być oświetlone, objęte monitoringiem i sprzątane przez PKP.
Chociaż umowa między miastem a PKP zacznie obowiązywać dopiero w 2027 roku, Rada postanowiła nie czekać z decyzją. Rozwiązanie to jest zbliżone do tych przyjętych w innych miastach, gdzie realizowane są podobne inwestycje.