DZIESIĄTKI CIĘŻARÓWEK SPRAWDZAŁO NOŚNOŚĆ NOWEGO MOSTU

W piątek, 15 grudnia br., miała miejsce próba obciążeniowa mostu extradosed w ciągu obwodnicy Ostródy na drodze krajowej nr 16.

Do tego celu wykorzystano około 1200 ton ładunku umieszczonego na ponad 30 pojazdach. Pomyślny przebieg próby pozwoli udostępnić w grudniu jedną jezdnię mostu do ruchu. Druga zostanie udostępniona wczesną wiosną. Ze względu na złe warunki atmosferyczne nie wykonano na niej jeszcze wszystkich prac wykończeniowych.

Obiekt znajduje się nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga. Przewidziano na nim po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus pas awaryjny. Most ma najdłuższe przęsło w Europie wśród obiektów extradosed. Stanowi czteroprzęsłową przeprawę o rozpiętości przęseł wynoszącej 132,5 + 206 + 206 + 132,5 m. Najwyższy punkt to środkowa podpora – łącznie z pylonem to około 60 m nad poziomem terenu. Do budowy wykorzystano liny o łącznej długości około 500 km.

Obwodnica Ostródy w ciągu D16 jest częścią inwestycji polegającej na budowie dwóch odcinków dróg o łącznej długości 18,4 km z czego 9,7 km w ciągu S7 i 8,7 km  w ciągu DK 16.  W ramach zadania wybudowano 9 wiaduktów drogowych,  5 mostów, 1 przejście dla pieszych pod drogą S7, przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny. Drugim, co do wielkości mostem realizowanym w ramach tej inwestycji jest most nad Drwęcą i jej doliną, ul. Mazurską oraz linią kolejową. Ma on długość 561 m. Ciekawym obiektem jest również most łukowy nad Kanałem Pauzeńskim w ciągu S7 o długości 343 m. Podobną długość (340 m) ma most nad terenem bagiennym wzdłuż Jeziora Pauzeńskiego. 108 m długości ma z kolei most nad akwenem znajdującym się na terenie ogródków działkowych „Nenufar”.

 

Kończąca się inwestycja o wartości 1,3 mld zł polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstały dwa węzły drogowe – „Ostróda  Północ” na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530  i  „Ostróda Południe” na skrzyżowaniu z DK 16. Wraz z budową odcinka S7 została zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica
Ostródy od skrzyżowania z DK 15 w rejoni miejscowości Ornowo do węzła „Ostróda Południe”. Obwodnica Ostródy ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Udostępnienie do ruchu obwodnicy Ostródy w ciągu DK16 jak i S7 planowane jest jeszcze w grudniu, z objazdem mostu MS4 na S7 i ze zwężeniem do  jednej nitki na moście MS3 na DK16.

Więcej informacji o kontrakcie na stronie internetowejhttp://www.s7milomlyn-olsztynek.pl/

 

Źródło: GDDKiA

Dodaj komentarz

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.