PKP PLK podaje, że trwające prace obejmują przygotowanie terenu pod nową infrastrukturę kolejową i perony, które będą bardziej dostępne dla podróżnych dzięki tunelowi podziemnemu z windami.
Stacja zostanie przystosowana do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, a modernizacja torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej oraz systemów sterowania ruchem kolejowym pozwoli na sprawniejsze prowadzenie ruchu na stacji. Zmodernizowana i wzmocniona konstrukcja mostu nad rzeką Drwęcą przyczyni się do płynniejszego ruchu pociągów, a po zakończeniu prac stacja będzie mogła obsługiwać składy towarowe o długości 750 metrów, co umożliwi przewóz większych ładunków.
Koszt to ponad 5 mln zł, z czego wkład miasta wyniósł 1,5 mln zł.
Dotychczas zmodernizowano stacje i przystanki na trasie Olsztyn – Iława, w tym Rudzienice, Samborowo, Stare Jabłonki, Naterki i Biesal.
Udostępnij:
- Kliknij, aby udostępnić na Facebooku (Otwiera się w nowym oknie) Facebook
- Kliknij, aby udostępnić na X (Otwiera się w nowym oknie) X
- Kliknij, aby udostępnić na Pinterest (Otwiera się w nowym oknie) Pinterest
- Kliknij, aby udostępnić na LinkedIn (Otwiera się w nowym oknie) LinkedIn
- Kliknij, aby udostępnić na Tumblrze (Otwiera się w nowym oknie) Tumblr
- Kliknij by udostępnić w serwisie Pocket (Otwiera się w nowym oknie) Pocket


