RUSZYŁO POSTĘPOWANIE WS. BUDOWY RONDA ULIC 21 STYCZNIA, CZARNIECKIEGO, CHROBREGO

Starosta Ostródzki informuje, że rozpoczęto postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, mającej na celu poprawę bezpieczeństwa infrastruktury drogowej poprzez budowę ronda na skrzyżowaniu ulic Czarnieckiego, 21 Stycznia i Chrobrego w Ostródzie. Przypominamy, że niedawno podobne postępowaniu ruszyło w sprawie ronda na sąsiadującej przecznicy ulicy Czarnieckiego (klik).

Wniosek złożył Zarząd Powiatu w Ostródzie, reprezentowany przez Zarząd Dróg Powiatowych.

Inwestycja obejmuje wybrane działki w obrębie 8 i 9 miasta Ostróda. Przewiduje się zarówno przejęcie określonych nieruchomości przez Powiat Ostródzki, jak i ograniczenia w korzystaniu z wybranych terenów na czas realizacji inwestycji.

Osoby i instytucje, których interes prawny dotyczy tej sprawy, mają prawo zapoznać się z aktami oraz zgłaszać uwagi, wyjaśnienia i dowody w Starostwie Powiatowym w Ostródzie, przy ul. Jana III Sobieskiego 5, pokój nr 335, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu. Kontakt pod numerem: 089 642 98 18. Uwagi można zgłaszać również pisemnie.

Łatwo zauważyć, że miejsca, w których planowane są budowy dwóch kolejnych rond, nie podobają się dużej grupie mieszkańców miasta. Skoro tak jest, może warto skorzystać z powyższych danych i napisać pismo do starostwa albo złożyć w nim wizytę.

 

7 komentarzy

A komu to się nie podoba, pewnie starym dziadkom, ronda usprawniają ruch, są potrzebne miastu.

TAK, ronda napewno są potrzebne miastu, ale nie w takim rozmiarze jak przu ulicy olsztyńska/drwęcka i olsztyńska/czarnieckiego, których budowa zajmuje za dużo czasu ze względu na za duży rozmiar który nie ma wpływu bezpośrednio na ruch drogowy. Kto odwiedzał lub przebywał dłuższy czas w Europie zachodniej ten wie, że w każdym miejscu wystarczy nawet rondo takie jak na czarnieckiego/kopernika/sobieskiego. Niestety patrząc oczami człowieka, który przez wiele lat pracował w różnych krajach Unii europejskiej jako Kurier/Kierowca to jest to dość żenujące… ze względu na czas budowy i przedewszystkim koszt inwestycji który można byłoby zmniejszyć o połowe.

Zdurnieli już z tymi rondami następne miesiące udręki mieszkańców a niewiele się zmieni z płynnością ruchu w mieście. Proponuję wszystkie skrzyżowania w mieście przerobić na ronda i będziemy się kręcić w kółko a poprzez to będzie śmiesznie na okrągło.

U ciebie ie na wsi może niczego nie zmieni ale w mieście takim jak Ostróda na pewno o poprawi płynność ruchu. Jedz do innego miasta np gdzie jest dużo rond zobaczysz jak płynnie się jeździ. Oczywiście wiele zależy od samych kierowców. Jeżeli taka sierota widzi auto w odległości 100m od ronda i nie wjedzie na rondo np z ul Sobieskiego to ronda nic tu nie dadzą. Kierowców trzeba najpierw nauczyć płynnie jeździć.

Mam nadzieję, żewybrany wykonawca nie będzie tak ślamazarny jak przy poprzednich budowach. No i te wady wykonawstwa dróg tolerowane przez nadzór, które nie usuwamne przez lata są zmorą kierowców: obniżone studzienki kanalizacyjne na Olsztyńskiej których nie da się ominąć, czy niebezpiecznie głębokie wpusty deszczówki w nowej nawierzchni ulicy Plebiscytowej. Projektanta też warto zmienić, bo dotychczasowe realizacje rond nie są zbyt wygodne w użytkowaniu. Czy decydenci i nadzorcy nie jeżdżą po tych ulicach i rondach, czy nie widzą tych wad ? Reasumując: oczywiście ronda usprawniają komunikacę, ale gdy są dobrze zaprojektowane, a wykonawstwo jest dobre i SZYBKIE, a nie ślamazarne jak dotychczas. Zwykle tani wykonawca nie jest dobrym wykonawca.

Najfajniejsze rondo jest przy zbiegu ulicy Sobieskiego i Czarnieckiego. Zanim zdążę włączyć migacz zjazdu, to już dawno jestem za rondem. Te rondo powinno nazywać się Rondo Hobbita.

Kolejne ronda są nie potrzebne ponieważ to nie ułatwi ruchu w mieście a tym bardziej jedno pasmowe. A najgorsze i najbrzydsze jest rondo na grunwaldzkiej jedna wielka porażka.

Dodaj komentarz

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.