Pasażerowie i mieszkańcy Ostródy mogą już zobaczyć te najmilsze dla oka efekty modernizacji.
Na stacji pojawiła się mała architektura, która sentymentalnym ostródzianom z pewnością sprawi radość: elementy dawnej wiaty, niegdyś prowadzącej do przejścia podziemnego, dostały drugie życie. Fragmenty starej konstrukcji wykorzystano jako dach nad strefą ławek i stojaków rowerowych. Zastosowanie odzyskanych części to oszczędność materiałowa i pewien ukłon w stronę historii miejsca.

Nam osobiście podoba się takie rozwiązanie – bez nachalnej stylizacji, ale z czytelnym gestem wobec historycznego elementu stacji.
Prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w formule „projektuj i buduj” (wykonawca: Torpol S.A.) obejmują przebudowę układu torowego i peronów, budowę nowego tunelu podziemnego łączącego dwie strony miasta, przebudowę mostu nad Drwęcą oraz nowe urządzenia sterowania ruchem. Wartość inwestycji przekracza 250 mln zł, a zakończenie zapowiedziano na sierpień 2026 roku.





