ŁUKTA. NIEMAL 30TYS. DOFINANSOWANIA NA USUWANIE AZBESTU

Informujemy, że Gmina Łukta otrzymała dofinansowanie na realizację zadania dotyczącego usuwania wyrobów zawierających azbest.

Zadanie zgłoszone zostało do konkursu organizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie  (edycja 2017)”. Gmina Łukta otrzymała dofinansowanie  85% –  kwota dofinansowania wynosi: 28367,16 zł (w tym 35% ze środków WFOŚiGW w Olsztynie, 50% ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska). Całkowita wartość zadania to: 33373,14 zł.

Celem konkursu było wyłonienie spośród zgłoszonych zadań tych, których realizacja przyniesie najlepsze efekty ekologiczne wyrażone ilością odpadów azbestowych skierowanych do unieszkodliwienia, a następnie dofinansowanie ich realizacji w formie dotacji.

Środki finansowe na realizację zadań konkursowych pochodzą z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska z udziałem środków udostępnionych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (www.nfosigw.gov.pl).

CHARAKTERYSTYKA ZADANIA
„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Łukta”

W roku 2017 w celu umożliwienia mieszkańcom i innym podmiotom pomocy finansowej przy realizacji przedsięwzięć związanych z usuwaniem i utylizacją azbestu dla właścicieli nieruchomości znajdujących się na terenie Gmina Łukta wzięła udział w konkursie z powyższego zakresu.

W 2017 r. objęto unieszkodliwianiem i zabezpieczaniem pokryć dachowych zawierających azbest o łącznej masie 68,730 Mg (tony).

Zgłoszone nieruchomości stanowią własność prywatną osób fizycznych.

Demontaż, transport i utylizacja azbestu wykonywane zostały przez firmę posiadającą aktualne zezwolenia na odbiór odpadów zawierających azbest.

Dodaj komentarz

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.