JAK TO ZE ŚCIEŻKĄ BYŁO?

Jedno z najchętniej wykorzystywanych przez mieszkańców rozwiązań infrastrukturalnych – betonowa ścieżka wokół jeziora Sajmino. Została już mocno nadgryziona czasem, pomimo że nie jest taka stara. To piękny szlak, który mógłby przetrwać w dobrym stanie do dziś, niestety wiele rzeczy poszło nie tak już na etapie projektowania.

Umowę na jej budowę podpisano 26 września 2018 roku, a w ciągu kilku następnych miesięcy ścieżka została ukończona. Jednak sposób, w jaki realizowano inwestycję, pozostawiał wiele do życzenia, czego efekty widzimy dziś. Niedługo po oddaniu do użytku ścieżka w wielu miejscach zaczęła pękać. Zdecydowano, że nawierzchnia zostanie wykonana jako gruntowa, wzmocniona kruszywem łamanym i cementem. Regularnie spływająca z wyższych partii terenu woda wypłukiwała jednak ten budulec, powodując odrywanie się kolejnych fragmentów nawierzchni. W efekcie na niektórych odcinkach należy uważać – zwłaszcza podczas biegania – aby stopa nie wpadła w jedną z licznych dziur i nic nie ”chrupnęło” w kostce.

Kolejnym problemem okazała się infrastruktura towarzysząca – wiaty, ławki, kosze na śmieci i stojaki na rowery. W fazie projektowania nie przewidziano, by te obiekty zabezpieczyć na przykład monitoringiem. Niektóre grupy mieszkańców Ostródy, te wykazujące się śladową zdolnością posługiwania się rozumem, szybko „zaopiekowały się” zwłaszcza ławkami wewnątrz wiat. Obecnie na żadnej z tych ławek nie da się już usiąść, ponieważ zostały one albo ukradzione, albo zniszczone.

Lokalne media, mieszkańcy już w trakcie budowy zwracali uwagę na liczne wady, jednak wykonawca nie wprowadził poprawek – z własnej inicjatywy czy też za pośrednictwem Miasta.

Obecnie słychać coraz więcej narzekań na stan techniczny popularnej ścieżki. Jednak czy wobec piętrzących się ważniejszych problemów Ostródy ktoś pochyli się nad jej stanem?

Ścieżka została wykonana za 849 323,82 zł przez Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowo-Produkcyjne Cezar Bogusława Zajkowska, co – zwłaszcza w obecnych czasach – nie wydaje się wygórowaną kwotą. Jej budowa była częścią większego projektu przewidującego powstanie ścieżek na:

  • Nabrzeżu jeziora Sajmino – ul. Piaskowa,
  • trasie: Cmentarz z I Wojny Światowej – Rondo „Solidarności” – ul. Grunwaldzka – ul. Drwęcka – jez. Drwęckie,
  • trasie: ul. 3 Maja – ul. Turystyczna – ul. Parkowa – ul. Graniczna – ul. Partyzantów.

Wartość dofinansowania projektu wynosiła 3 504 558,51 zł.

Jesienny kadr. Ścieżka doprawdy jest pięknie położona.

Dodaj komentarz

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.