Na terenie budowy drogi ekspresowej S 7 koło Ostródy, w poniedziałek 10 lipca, odbyło się spotkanie z udziałem podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzego Szmita, wojewody warmińsko-mazurskiego Artura Chojeckiego, dyrektora oddziału GDDKiA w Olsztynie Mirosława Nicewicza i Macieja Kotarskiego – wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego oraz dziennikarzy.
Przedstawiono zaawansowanie prac na budowach dróg w województwie warmińsko-mazurskim w kontekście zaplanowanych w bieżącym roku otwarć inwestycji. W połowie sierpnia 2017 r. planowane jest oddanie do ruchu
odcinka S7 Ostróda Południe – Rychnowo. W celu skomunikowania tego odcinka z istniejącym układem drogowym konieczne jest udostępnienie węzłów budowanych na sąsiednich odcinkach S7. Odcinki te są realizowane przez innych wykonawców i są planowane do zakończenia jesienią 2017 r. Stąd potrzeba skoordynowania terminów i działań tak, aby wraz z udostępnieniem do ruchu drogi Ostróda Południe – Rychnowo funkcjonowały również węzły Rychnowo i Ostróda Południe.
Realizacja odcinka S7 Ostróda Południe – Rychnowo (o długości 8,8 km) jest obecnie zaawansowana na poziomie 98%. Prowadzone są ostatnie prace bitumiczne oraz roboty wykończeniowe. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa wraz z drogami serwisowymi. Wykonany zostanie remont wybranych dróg lokalnych, budowa obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Wykonawcą tego odcinka, o wartości 299,2 mln zł, jest Strabag Infrastruktura Południe sp. z o. o. Kolejny odcinek S7 Rychnowo – Olsztynek Zachód (11,25 km) realizuje firma Strabag sp. z o.o.
za kwotę 388,5 mln zł. W okolicy Ostródy powstaje jeszcze jeden odcinek siódemki – ekspresowa obwodnica Ostródy o długości 9,7 km, wraz z węzłami Ostróda Północ i Ostróda Południe. Zadanie to, wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16 o dł. 8,7 km, realizuje za kwotę 1,3 mld zł konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA.
Podczas briefingu podpisano także Program Inwestycji dla rozbudowy dk 53 na odcinku Szczytno – Olszyny. – Inwestycje drogowe na Warmii i Mazurach to nie tylko duże, wieloletnie i wielomilionowe kontrakty. To także mniejsze zadania, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w miejscach, gdzie określono najwyższe klasy ryzyka. Jednym z takich zadań jest rozbudowa drogi krajowej nr 53 Szczytno – Olszyny, dla której Program Inwestycji został dziś zatwierdzony – powiedział podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit.
Źródło: UW Olsztyn

