Wojewoda wydał pozwolenie na przebudowę dworca kolejowego w Ostródzie.
Przypominamy, że według planów na dworcu PKP w Ostródzie przebudowanych zostanie sześć torów i dwa perony. Będą miały 76 cm wysokości zamiast obecnych ok. 30 cm. Przebudowana zostanie infrastruktura towarzysząca — sieć trakcyjna i urządzenia sterujące ruchem kolejowym.
Przebudowany zostanie również tunel pod torami. Powstanie nowy odcinek (od strony ul. Słowackiego), który umożliwi wyjście na peron nr 1 za wschodnią ścianą budynku dworca, w którym obecnie znajduje się wyjście z tunelu. Przy każdym peronie pojawią się windy. Znikną też historyczne zadaszenia wejść do tunelu — zostaną wykorzystane jako zadaszenia stojaków rowerowych od strony ul. 11 Listopada i ul. Słowackiego. Na peronach zostaną ustawione nowe wiaty. Projekt nie przewiduje pasa zieleni, który obecnie zdobi perony.
P.S.
Ostróda ma już za sobą remont budynku dworca. Przypomnijmy, że po przejęciu dworca przez miasto, przygotowany został wniosek o dofinansowanie rewitalizacji dworca ze środków unijnych. Koszt to ponad 5 mln zł, z czego wkład miasta wyniósł 1,5 mln zł.