Od 15 września do 6 października br. na blisko 350-metrowym odcinku trójmiejskiej obwodnicy w ciągu S6, między węzłami Gdańsk Kowale i Gdańsk Południe, zostanie wprowadzony przekrój 2+1. W ramach budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) na wysokości węzła Gdańsk Południe droga ekspresowa S6 zostanie poszerzona do przekroju trzypasowego (2×3).
Węzeł Gdańsk Południe w nowym układzie
W ramach przebudowy węzła Gdańsk Południe realizowany jest kolejny etap prac. Kierowcy mogą już korzystać ze wszystkich relacji docelowego układu tego węzła: S6 w kierunku Gdyni i Szczecina, S7 w kierunku Elbląga, Gdańska i Warszawy oraz S6/A1 w kierunku Łodzi. Do końca roku planowane jest uruchomienie wlotu na trasę główną OMT, co umożliwi podróżnym jadącym od strony Południowej Obwodnicy Gdańska przejazd nowym fragmentem S7 w kierunku Żukowa.
Prace związane z likwidacją dużego ronda mają rozpocząć się w nocy z piątku na sobotę (12/13 września). W trakcie robót wykonywane będzie na bieżąco oznakowanie poziome w docelowym kształcie. Jako pierwsza zostanie uruchomiona trasa główna S6 w ciągu trójmiejskiej obwodnicy dla pojazdów jadących z i w kierunku Łodzi/A1. Następnie będą otwierane kolejne łącznice, zapewniające obsługę wszystkich kierunków, ale jeszcze bez wjazdu na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej. Podczas prowadzenia prac konieczne będzie czasowe zamknięcie wszystkich relacji na węźle Gdańsk Południe, co może potrwać do godziny.
Z uwagi na konieczność wykonania części oznakowania poziomego pod ruchem, prace prowadzone przez GDDKiA muszą zostać przeprowadzone w sprzyjających warunkach pogodowych. Termin przełożenia ruchu na układ docelowy może ulec zmianie. O wszelkich zmianach GDDKiA będzie informować na bieżąco.
Prace na odcinku Żukowo – Gdańsk Południe
Między Żukowem i węzłem Gdańsk Południe prowadzone są intensywne prace na trasie głównej. Kontynuowane są również roboty na węźle Żukowo, gdzie łączone są oba odcinki OMT. W tym miejscu obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu. Na samym węźle Żukowo trwają prace w kierunku Lnisk, gdzie DK7 zostanie połączona z obwodnicą Żukowa. W obszarze węzła Lublewo Gdańskie kończone są obiekty inżynierskie i układana jest masa bitumiczna. W najbliższych tygodniach planowane jest uruchomienie w docelowym kształcie drogi wojewódzkiej nr 221, gdzie obecnie funkcjonuje bajpas. Prowadzone są również roboty na odcinku leśnym, w rejonie estakady nad Radunią oraz Miejsca Obsługi Podróżnych Widlino. Na MOP-ie wykonywane są prace bitumiczne oraz przy obiektach.
S7 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej
32-kilometrowa Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy Południową Obwodnicę Gdańska i drogę ekspresową S6, przejmując ruch z mocno obciążonej, istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Na przebudowanym węźle Gdańsk Południe możliwy będzie zjazd w kierunku autostrady A1, co zapewni skomunikowanie z centralną i południową częścią kraju.
Obwodnica Żukowa wyprowadzi ruch tranzytowy z tego miasta. Rozpoczyna się w miejscowości Glincz od ronda na skrzyżowaniu z DK20, przecina S7 na węźle Żukowo i włącza się poprzez rondo w Lniskach do obecnej DK7.
Pod koniec 2024 r. budowa S7 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej uzyskała wsparcie ze środków UE z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Wartość całej inwestycji to blisko 2,9 mld zł, z czego ponad 1 mld zł stanowi dofinansowanie unijne.
Źródło: GDDKIA




